Det handlar om service. Att vilja få en person att känna sig nöjd både under, direkt efter och en längre tid efter att vi jobbat ihop. Att uppnå den perfekt blonda nyansen, skapa den ljuvligt vackra bruduppsättningen eller att få en perfekt gradering i en herrklippning. Det är att känna passion för det kreativa skapandet lika mycket som att älska leendet på sin kund när den ser sig själv i spegeln.
Att jobba som kundansvarig säljare inom rekrytering skiljer sig inte så mycket som man kanske kan tro mot att jobba som frisör. Naturligtvis behöver jag helt andra yrkeskunskaper inom de olika områdena för att göra ett bra jobb, men den gemensamma nämnaren är helt klart en lust till att få nöjda kunder. Det gör att jag lyssnar, försöker att förstå behovet utifrån den specifika individen och kontexten samt levererar det bästa jag kan utifrån de förutsättningar som finns.
Förutsättningarna är den andra gemensamma nämnaren. För det finns nästan alltid, om inte alltid, begränsade resurser. Det kan handla om tid, pengar, utgångsläget etc. Det är där jag hittar passionen. För jag är en person som ser lösningar. Dels har jag en analytisk ådra som stimuleras när jag behöver bryta ner ett problem och dels så ser jag alltid möjligheter och blir extremt lösningsfokuserad. Jag vill ha nöjda kunder och jag är beredd på att kämpa för att nå dit.
Den personliga service som roi:recruit erbjuder är nära på unik i en bransch med stora jättar som likt Goliat ibland tenderar att bli opersonliga, klumpiga och svårmanövrerade. Att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att själva välja hur stor del av arbetet de vill göra själva och anpassa prislappen därefter gör att kunden själv kan anpassa rekryteringslösningen från situation till situation och därmed ta kontroll över en ofta väldigt tidskrävande process. Vi erbjuder en bredd av tjänster som ökar flexibiliteten, förenklar rekryteringsprocessen och samtidigt ger möjlighet till att stärka deras Employer Brand på ett unikt sätt. Det kallar jag service.
Emelie, säljare på roi:recruit