Näsbyvikens båtsällskap (NBS) är en allmännyttig ideell förening som bildades för 85 år sedan. 2014 utsågs föreningen till årets båtklubb och verksamheten har framgångsrikt utvecklats vidare sedan dess. Idag har föreningen ca 750 medlemmar med 650 båtar. Anläggningen ligger på Täby kommuns mark och drivs av NBS. Nu söker NBS sin nästa kanslichef då nuvarande går i pension. Tjänsten är en deltidstjänst på 70 % av heltid.


Arbetsbeskrivning

Arbetet som kanslichef hos NBS innebär att vara styrelsens och föreningens operativa ledare för klubben. Arbetet avser förvaltning av klubbens anläggningar, driva förändringsarbete i enlighet med tagna beslut m.m.

Kanslichefen är föredragande inför styrelsens möten och tar fram underlag till dessa.Med Näsbyvikens ca 800 medlemmar är den en av de större båtklubbarna i Stockholm,. Arbetet som kanslichef innebär att förvalta NBS två hamnanläggningar, dels hemmahamnen i Näsbypark, dels klubbholmen på norra Gällnö.

Arbetet innebär också en stor del planering och logistik i samband med upptagningar, sjösättningar, flytt av båtar, upprätthållande av medlemsregister, kö system m.m.

Styrelsen förväntar sig att kanslichefen upphandlar och driver underhållet och utvecklingen till största del med hjälp av frivilliga funktionärer och entreprenörer. Till sitt stöd har kanslichefen en engagerad styrelse, funktionärer m.m.

Kravprofil

Den som vi tror passar för arbetet bör ha följande erfarenhet och kunskaper:

  • Intresse och engagemang för båtar och båtliv.

  • Kommunikativ ledare som förstår hur man motiverar och leder frivilliga funktionärer, medlemmar m.fl.

  • Analytisk och god planeringsförmåga inom logistik.

  • Informativ, både i tal och skrift, även ansvaret för webbsidor ingår i tjänsten.

  • Erfarenhet av upphandlingar och kommunikation med olika intressenter såsom leverantörer, kommunen, hälsovårdsmyndigheter och andra intressenter.

  • Ekonomisk förståelse och erfarenhet av att driva mindre verksamheter.

  • Pedagogisk läggning då framförallt nya, men även gamla medlemmar måste utbildas allt eftersom kraven ökas på båtinnehavare.

Egenskaper som vi värdesätter är att sökanden är ansvarstagande och förtroendeskapande samt förstår vikten av att vara klubbens ansikte utåt.

Känner du att detta är din nästa utmaning men vill veta mer får du gärna ringa till Håkan Fritz kassör 070-6862304 eller Roger Alm ordförande 070-168 32 63.

Din ansökan vill vi ha senast fredag den 11/6

”Under hela rekryteringsprocessen fick jag löpande information om vad som hände, vilket jag upplevde som väldigt proffesionellt.”

// Peter, kandidat

”Tack för snabb support med min ansökan och trevligt bemötande på intervjun!”

// Johanna kandidat